L’alcalde defén la taxa turística a València com a ajuda al pagament de servicis

Turistes

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha sigut clar al dir que defén la taxa turística a la capital. El turisme és cada volta més important a la capital de la Comunitat Valenciana i Ribó argumenta que esta taxa ajudarà a afrontar els costos dels servicis que l’Ajuntament de València presta a qui visita la ciutat. Ribó va afirmar la setmana passada que es tracta «d’una mesura que no és dissuasiva del turisme i que, a més, ens permetria controlar els apartaments turístics i altres fenòmens relacionats que generen rebuig en alguns barris».

D’esta manera, Ribó va dir que l’Ajuntament treballarà «perquè a València hi haja una taxa turística com hi ha a Palma de Mallorca, a Barcelona, a Roma, a Àmsterdam i en pràcticament totes les ciutats europees, que no patixen, per contra, cap efecte reductor del turisme». De fet, va explicar l’alcalde, «quan fem un viatge mai ens preguntem si la ciutat on pensem anar cobra este impost».

Una taxa turística per a ajudar l’impacte negatiu del turisme a València

D'esta manera València s'encamina a implantar esta taxa turística. Va afegir Ribó que «els municipis que apliquen este recàrrec a les estades turístiques podran mitigar els impactes negatius del turisme, ja que la taxa suposa una compensació pels servicis extra que fan els ajuntaments amb motiu de l’augment poblacional ocasionat pel turisme i que afecten, per exemple, a la neteja, la seguretat o la mobilitat».

Així, va indicar que «És important que els turistes contribuïsquen amb la ciutadania a pagar els servicis de què també gaudixen». I va afegir que este impost «pot ajudar a eliminar un cert rebuig que pot aparéixer en alguns barris cap al turisme i també es pot convertir en un mecanisme de control dels apartaments turístics».

Ribó va afirmar que «la posició de l’Ajuntament és molt clara: a València ens fa falta una taxa turística que, per descomptat, no ha de ser obligatòria per a tots els ajuntaments. Nosaltres la gestionaríem i la cobraríem amb la col·laboració de la Generalitat».

Com la taxa ha de regular-se en l’àmbit autonòmic, per no tindre competència els municipis l’Ajuntament de València dona suport a la iniciativa de recarregar les estades turístiques i demana a la Generalitat que s’hi pronuncie.

 

Infoguiavalencia

Go up