Concentració per a demanar el reconeixement constitucional del Dret Civil Valencià

El passat 30 de novembre tingué lloc una concentració per a demanar el reconeixement constitucional del Dret Civil Valencià.

Esta concentració tingué lloc a l’escalinata de la porta dels lleons del Congrés dels Diputats, a Madrid, per demanar el reconeixement constitucional del dret civil valencià. 

Esta concentració estigué convocada per l'Associació de Juristes Valencians i també hi participaren parlamentaris valencians de diverses formacions i membres de la societat civil.

Entre les persones que hi participaren estaven la vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament Urbà, Sandra Gómez, la regidora de Gestió de Recursos, Lluïsa Notario, el regidor d'Agenda Digital, Pere Fuset, a més de la regidora del Partit Popular, María José Ferrer San Segundo.

Esta petició, el reconeixement constitucional del dret civil valencià, s’aprovà per les Corts Valencianes el 5 de febrer de 2020 i va ser remesa al Congrés dels Diputats per a la seua aprovació. 

Han passat dos anys i mig i este tema encara no s’ha debatut al Congrés i, per tant, no s'ha pogut aprovar.

El Ple de l'Ajuntament de València també s'ha pronunciat en diverses ocasions a favor de la recuperació del dret foral valencià.

Infoguiavalencia

Relacionades / Relacionadas

Go up