Canvis de Trànsit a València: La Polèmica Remodelació del Centre des del 12 de desembre

Des de passat 12 de desembre, hi ha canvis de trànsit a València, especialment en la circulació del centre amb l'obertura del carrer Colón. Una mesura anunciada pel govern de María José Català com a resposta a les necessitats de comunicació directa amb el centre que, segons ella, han estat àmpliament constatades i demandades durant els últims anys.
Canvis Dràstics en el Carrer Colón: Una Mirada Crítica
La reorganització del carrer Colón implica dos carrils per al trànsit motoritzat i un carril bus, limitats a 30 km/h. Tot i les promeses de millora en la comunicació amb el centre, l'increment de vehicles privats planteja interrogants sobre la sostenibilitat i la contaminació.
Repatriació de Línies d'EMT: El Cost de la "Comoditat"
L'arribada de set línies d'EMT al centre és presentada com una resposta a les demandes de comunicació directa. Segons indicà el regidor de Mobilitat de l'Ajuntament de València, Jeśus Carbonell, "a les 5.47 d'este dimarts, 12 de desembre, es farà realitat el retorn d'un total de 7 línies d'EMT al cor de València". No obstant això, estos canvis de trànsit a València dels autobusos de l'EMT poden tindre un cost elevat per a la mobilitat sostenible, amb l'augment previst dels vehicles a motor, el soroll i la contaminació, com ha denunciat el grup municipal de Compromís.
Impacte en les Línies d'EMT i el Centre Històric
La reorganització de les línies de l'EMT busca connectar amb la plaça de l’Ajuntament i ampliar el servici cap al Mercat Central. Així ho destaca l'alcaldessa de València, María José Català, afirmant que "estem corregint errors greus. No podíem deixar als nostres veïns sense alternatives útils i eficaces per a arribar a destins tan desitjats com el centre".
A pesar d'això, la reducció de zones de vianants i l'increment de vehicles posa en dubte la millora real de les connexions i l'impacte en la qualitat de vida del centre històric.
Nou Servici entre Estacions i Litoral
El nou servici directe entre les estacions Joaquín Sorolla i del Nord i el litoral valencià, presentat com una millora, planteja interrogants sobre la sostenibilitat. Segons Català, "en la mateixa línia que seguixen estos canvis, es crea a més un nou servici directe entre l'Estació Joaquín Sorolla, l'Estació del Nord i el litoral valencià amb l'objectiu de beneficiar el turisme valencià i les necessitats de connexions fluides amb les platges".
Alternatives i Desafiaments de la Remodelació i canvis de trànsit a València
Davant la justificació del govern actual per corregir el que els seus responsables qualifiquen d'errors previs, les alternatives per a una mobilitat més sostenible han estat discutides i posades en dubte, especialment per Compromís, resonsable d'esta àrea en el govern anterior. Les decisions preses destaquen la complexitat de trobar un equilibri entre la comoditat immediata i la responsabilitat ambiental.
Transformació Profunda del Trànsit a València: Detall de les Modificacions en les Línies d'EMT
Amb l'entrada en vigor d'estos canvis de trànsit a València, la ciutat experimentarà canvis significatius en els recorreguts dels transports públics i el trànsit privat. Aprofundim en cada detall d'esta reorganització
Línia 4: Un Nou Traçat pel Carrer de la Pau
- Canvis Actuals: Abans, la línia 4 circulava pel carrer de la Pau, però amb la remodelació, el seu recorregut es modifica, evitant girar a l'esquerra per Marqués de Dosaigües i Poeta Querol.
- Recorregut Anterior: Partint de la Porta de la Mar, la línia 4 es dirigia pel carrer de la Pau, girava a l'esquerra pel Marqués de Dosaigües i continuava fins a Poeta Querol.
- Noves Parades: Amb els canvis, les antigues parades de Marqués de Dosaigües i Poeta Querol seran suprimides, i s'afegiran noves, com ara la Plaça de la Reina (Parada 2222) i Llotja - Mercat Central (Parada 2220).
Línia 11: Incorporació al Carrer de la Pau
- Canvis Actuals: La línia 11 experimentarà una transició significativa, incorporant-se al carrer de la Pau des de la plaça de Tetuan.
- Recorregut Anterior: La línia 11 circulava anteriorment per la plaça de Tetuan, el carrer del General Palanca, Porta de la Mar i els carrers Colón i Xàtiva.
- Noves Parades: Les noves parades inclouen Tetuan (interior) (Parada 2223), Plaça de la Reina (Parada 2222) i Llotja - Mercat Central (Parada 2220).
Línies 16 i 26: Trajectòria Ajustada al Centre Històric
- Canvis Actuals: Les línies 16 i 26 adaptaran el seu recorregut, seguint una nova trajectòria que abraça el carrer de la Pau, Marqués de Dosaigües, Poeta Querol i Joaquín Sorolla.
- Recorregut Anterior: Abans dels canvis, estes línies passaven per la plaça Tetuan, el carrer del General Palanca i Porta de la Mar, iniciant el retorn pel carrer del Justícia.
- Noves Parades: Estos ajustaments comporten noves parades, com Tetuan (interior) (Parada 2223), carrer de la Pau (Parada 2227), Marqués de Dosaigües (Parada 2316) i Teatre Principal (Parada 2014).
Línia 31: connexió amb les estacions de tren
- Canvis Actuals: La línia 31 experimentarà una transformació significativa, modifican el seu trajecte des de la plaça de la Reina fins a l'estació Joaquín Sorolla, passant ara pel carrer de Sant Vicent, la plaça de l’Ajuntament, l'avinguda Marqués de Sotelo, els carrers Xàtiva, Guillem de Castro i Jesús, la plaça d’Espanya i la gran via de Ramón y Cajal fins a l'estació de Joaquín Sorolla.
- Recorregut Anterior: La línia 31 circulava anteriorment pel carrer de la Pau, Marqués de Dosaigües i Poeta Querol, iniciant el retorn des del centre per Pintor Sorolla.
- Noves Parades: Les parades noves inclouen Plaça de la Reina (Parada 2222), Llotja - Mercat Central (Parada 2220), Plaça de l’Ajuntament – Flors (Parada 2221), Xàtiva (Parada 2227), Jesús Padre Jofré (Parada 814), Plaça d'Espanya (Parada 1041) i Estació Joaquín Sorolla (Parada 2284/1). En direcció al litoral, les noves parades seran Centre de Salut Gil i Morte (Parada 738), Plaça d'Espanya (Parada 815), Sant Vicent Màrtir Ànimes (Parada 2210), Plaça de L’Ajuntament – Periodista Azzati (Parada 2314) i Les Barques Plaça de L’Ajuntament (Parada 2280).
Línia 32: Connexió Directa amb l'Ajuntament
- Canvis Actuals: La línia 32 ajustarà la seua ruta, seguint els carrers de la Pau, Sant Vicent, la plaça de l’Ajuntament i el carrer de les Barques.
- Recorregut Anterior: Abans dels canvis, esta línia passava per la plaça Tetuan i el carrer del General Palanca, Porta de la Mar, els carrers Colón i Xàtiva, l'avinguda del Marqués de Sotelo, la plaça de L’Ajuntament i els carrers de les Barques i Pintor Sorolla.
- Noves Parades: Les noves parades inclouen Tetuan (interior) (Parada 2223), carrer de la Pau (Parada 2227), Plaça de la Reina (Parada 2222) i Llotja - Mercat Central (Parada 2220).
Línia 70: Modificacions Importants
- Canvis Actuals: La línia 70 ajustarà la seua ruta, passant pels carrers de la Pau, Sant Vicent, la plaça de l’Ajuntament i l'avinguda del Marqués de Sotelo.
- Recorregut Anterior: Abans dels canvis, uesta línia passava per la plaça Tetuan i el carrer del General Palanca, Porta de la Mar i els carrers Colón i Xàtiva.
- Noves Parades: Noves parades com Tetuan (interior) (Parada 2223), carrer de la Pau (Parada 2227), Plaça de la Reina (Parada 2222), Llotja - Mercat Central (Parada 2220) i Plaça de l’Ajuntament – Flors (Parada 2221).



