Skip to content

La Mostra de València comença a rodar a La Rambleta

17/10/2021
Mostra València
Comarca: València

L’edició 36 de la Mostra de València – Cinema del Mediterrani quedà inaugurada divendres passat a La Rambleta. En la inauguració, després de l’acte protocolari al qual assistiren diverses autoritats valencianes, es donà pas a la projecció del film “El lodo”, un thriller del valencià Iñaki Sánchez Arrieta. El festival valencià se celebra del 15 al 24 d’octubre.

Secció Oficial de la 36a Mostra de València

En esta edició de la Mostra de València estes són les 10 produccions que optaran a la Palmera d’Or del festival valencià. Unes pel·lícules que van des de la comèdia fins al thriller o el drama.

Com hem dit “El lodo” ha iniciat les projeccions d’esta edició del festival. Una pel·lícula rodada a L’Albufera de València. Este film està protagonitzat per Raúl Arévalo i Paz Vega, un matrimoni que torna als arrossars de la costa, en part per a protegir el paratge natural on ell vivia de xiquet.

“Souad” (Egipte), de la directora Ayten Amin, ens conta la història d’una jove de 19 anys. La xica es debat entre la seua educació tradicional i les relacions entre els seus companys i amigues a través de les xarxes socials.

“Le mond après nous” (França), de Louda Ben Salah-Cazanas. Es tracta d’un drama tenyit de comèdia romàntica i elements de viatge iniciàtic. Una aspirant a novel·lista s’enamora d’una atractiva estudiant. Una història d’hibridació de gèneres on es combina el seu idealisme i anotacions sobre la precarietat laboral.

“Playlist” (França), de la dibuixant Nine Antico. Història en el trànsit adolescent a la vida adulta. Ací les desventures d’una dona jove que obté treball en una editorial de còmics de París. I això mentre la seua estabilitat es va de nou al trast quan trenca amb el seu nóvio, que és el pare del fill que espera. Un film en blanc i negre on la dibuixant trasllada al cinema el seu món de vinyetes.

“The Staffroom” (Croàcia), de Sonja Tarokic. És un drama social on una orientadora escolar arriba a un centre educatiu i tracta de mantindre’s al marge de les dinàmiques de poder que imposa la directora, els professores i els pares dels alumnes. Un entorn salvatge on haurà de dissenyar la seua pròpia estratègia per a sobreviure i treballar.

“Tailor” (Grècia), de Sonia Liza Kenterman. Ens conta la història d’un sastre de mitjana edat que vol mantindre viu l’ofici de son pare. I açò enmig de les dificultats actuals de les artesanies després de la crisi grega.

“Luzzu” (Malta), d’Alex Camilleri. Història de lluites en el món real, on un home ho arrisca tot per a mantindre a sa muller i fill nounat, en ingressar a la indústria pesquera del mercat negre de Malta.

“Streams” (Tunísia), de Mehdi Hmili. Ací tenim un viatge a una societat tunisiana pre col·lapse. Es narra la història d’una dona que ix de la presó després d’haver sigut injustament acusada d’adulteri.

“The Translador” (Síria), de Rana Kazkaz i Anas Khalaf. És un thriller de suspens i acció, on els seus protagonistes són perseguits pel règim del-Ássad. Fugida, culpa i exili són els elements d’esta producció i mostra els fracassos i pedaços del Consell de Seguretat de les Nacions Unides.

“So She Doesn’t Live” (Bòsnia i Hercegovina), de Faruk Lončarević. Ens conta la terrible història d’un assassinat real d’una jove en un xicotet poble. Un crim passional contra una dona que només vol és viure a la seua manera i de manera independent.

“Vencidos” (Portugal), d’Eca de Queirós. Les històries se succeïxen com a fantasmes de la vida cultural del segle XIX. Se’ns proposa un viatge al passat ple de reverberacions que connecten amb el treball anterior d’Areias.

“Heavens Above” (antigues repúbliques de Iugoslàvia), de Srdjan Dragojevic. un home simple pateix un estrany accident després del qual li apareix un halo de santedat sobre el cap, mentre la seua dona tractarà d’eliminar el miraculós fenomen que li ha convertit en la nova atracció del poble.

Print Friendly, PDF & Email