
L’Ajuntament anima a reciclar

A poc a poc van incorporant-se els nous contenidors marrons de residus orgànics als diversos barris de la ciutat (ja en son 13), facilitant la tasca de reciclar. La nova campanya de promoció del reciclatge anima a la ciutadania a fer servir els nous contenidors marrons i a fer bon ús de la resta de contenidors existents.
El regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, va dir en la presentació d’esta campanya dijous passat que «Tot el que siga reciclable: plàstic, paper cartó, vidre i residus orgànics ha d'anar al seu corresponent contenidor, perquè tot el que depositem en el contenidor de reciclatge ho retornem al sistema, mentre que tot el que va al contenidor gris acaba en un abocador. És responsabilitat de tots utilitzar menys el contenidor gris i reciclar tan bé com siga possible. Per això l'Ajuntament de València fa esta campanya per a incentivar el reciclatge i donar la informació necessària a tothom perquè sàpia què va en cada contenidor».
Illes de contenidors per a facilitar la separació
En esta campanya, explicà Campillo, «Una altra fase molt important de la campanya és que agruparem els contenidors per a fer illes de contenidors. Hem detectat que els contenidors estan a vegades molt dispersos i això dificulta el reciclatge perquè hi ha gent que té dificultats o que tira tot en el primer contenidor que troba».
Així, un dels objectius és que «Hem de facilitar el reciclatge a les persones i ho farem agrupant-los de manera que en els 13 barris en què implementem el contenidor marró, que l'any que ve s'estendrà a tota la ciutat, com a mínim hi haurà un contenidor de resta de residus (gris), un contenidor d'orgànica (marró), i un contenidor d'envasos (groc). Eixa serà l'illa mínima que sempre trobarem». I va afegir que en altres casos, a eixos tres contenidors se sumarà el de paper cartó (blau), i de vegades també el verd de vidre. «No hi haurà contenidors aïllats fora d'estes illes, a excepció d’algun contenidor de cristall que haja d'estar prop d'establiments d'hosteleria que són els grans productors de vidre de la ciutat», va indicar.
Gràcies a l’agrupació dels contenidors es pretén que la ciutadania ho tinga més fàcil a l’hora de reciclar. Així, la gent tindrà davant totes les classes de contenidors, els quals tenen l’explicació dels materials que poden depositar-se en ells en uns grans vinils on es detalla tot.
Més de 150.000 habitants tenen un contenidor marró prop de casa
Els contenidors de matèria orgànica arriben ara a 13 barris de la ciutat, amb una població aproximada de 150.000 habitants.
Només podrà hi haver excepcions en els contenidors de vidre, perquè es tindrà especialment en compte la proximitat d'establiments hostalers, que són els que aporten almenys el 50% d'este material reciclable.
Per a complementar esta campanya s’enviaran 100.000 cartes per a informar a les famílies i establiments del nou servici municipal de recollida selectiva orgànica. La carta està firmada per l'alcalde de València, Joan Ribó, i pel regidor Sergi Campillo, i es fa referència a la necessària implicació de la ciutadania en l'esforç de reciclatge, i de manera especial del reciclatge dels residus orgànics, «que pot suposar fins al 40 per cent del pes de la producció de residus en les llars».
Sergi Campillo recordà que el contenidor marró «És el més nou i el que pot provocar una confusió respecte al contenidor gris, on va tot el que no és reciclable. Per això el que hem de fer és tendir a que s’utilitze cada vegada menys i cada vegada destinem menys residus a eixe contenidor perquè és el que després va a l'abocador perquè no és reciclable».
Finalment comentar que ara els contenidors mostren un codi QR que oferirà informació sobre on estan tots els ecoparcs i punts nets, telèfons d'informació, etcètera.







Relacionades / Relacionadas