Skip to content

Joan Carles I comunica al seu fill la decisió d’anar-se’n d’Espanya

03/08/2020
Juan Carlos I
Comarca: València

El rei emèrit, Joan Carles I, ha comunicat al seu fill, el Rei Felip VI, la seua decisió d’anar-se’n fora d’Espanya.

En plena polèmica per les investigacions que envolten a Joan Carles I després de les investigacions obertes per fiscals suïssos i espanyols sobre els suposats fons en paradisos fiscals del monarca, arriba esta decisió d’abandonar l’Espanya.

Casa Reial ha emés el comunicat en què el Joan Carles I argumenta la seua decisió:

“Majestad, querido Felipe: Con el mismo afán de servicio a España que inspiró mi reinado y ante la repercusión pública que están generando ciertos acontecimientos pasados de mi vida privada, deseo manifestarte mi más absoluta disponibilidad para contribuir a facilitar el ejercicio de tus funciones, desde la tranquilidad y el sosiego que requiere tu alta responsabilidad. Mi legado, y mi propia dignidad como persona, así me lo exigen.”

Seguix Joan Carles, després de recordar la seua decisió de fa un any de deixar les seues responsabilitats institucionals, que “Ahora, guiado por el convencimiento de prestar el mejor servicio a los españoles, a sus instituciones y a ti como Rey, te comunico mi meditada decisión de trasladarme, en estos momentos, fuera de España. “

Acaba el rei emèrit dient que esta és “Una decisión que tomo con profundo sentimiento, pero con gran serenidad. He sido Rey de España durante casi cuarenta años y, durante todos ellos, siempre he querido lo mejor para España y para la Corona. Con mi lealtad de siempre. Con el cariño y afecto de siempre, tu padre.”

Per part seua, el rei Felip VI, després de mostrar-li el seu respecte i agraïment per esta decisió, la Casa Reial ha indicat que “El Rey desea remarcar la importancia histórica que representa el reinado de su padre, como legado y obra política e institucional de servicio a España y a la democracia.”

Seguidament oferim el comunicat de la Casa Reial sobre esta decisió de Joan Carles I.

Comunicat Casa Reial

Poc després de ser conegut este comunicat el lloc web de Casa Reial ha aparegut offline. Uns minuts més tard es podia vore este avís:

Casa Reial
Print Friendly, PDF & Email