Compromís presenta una proposta per a millorar la xarxa de Metrovalència

Compromís, Metrovalència, Joan Baldoví, Joan Ribó, Papi Robles, mobilitat sostenible, emergència climàtica, servei de transport públic, finançament, València

Compromís, amb Joan Baldoví com a candidat a la Presidència de la Generalitat, Joan Ribó com a alcalde de València i Papi Robles com a síndica, ha presentat una proposta per a millorar la xarxa de Metrovalència en una roda de premsa.

La proposta se centra en vuit punts fonamentals que es centraran a vertebrar tots els barris amb metro o tramvia, connectar tota l’àrea metropolitana i multiplicar les freqüències, apostant per un servici 24 hores durant els caps de setmana. Això proporcionarà alternatives a la ciutadania i reduirà l’ús del cotxe privat, una clau fonamental en la lluita contra l’emergència climàtica.

Punts clau de la proposta de Compromís per al metro i tramvia de València

Els punts clau de la proposta inclouen prolongar la línia 10 pel centre històric de la ciutat fins a Orriols, millorar les freqüències de tota la xarxa amb el duplicat del túnel Bailén-Colón, completar el projecte de tramvia orbital, ampliar les línies 1 i 2 fins a l’hospital La Fe, recuperar el projecte de prolongació de l’actual línia 9 fins a Vilamarxant, crear una nova línia de metro fins al Barri del Crist, ampliar la xarxa de metro fins a Tavernes Blanques i impulsar l’estudi de la connexió de la línia 3 des de Rafelbunyol fins a l’estació de rodalia El Puig/Puçol.

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha reivindicat la necessitat que els Pressupostos Generals de l’Estat contemplen una partida explícita per al metro de València, ja que no és just que sempre siguen els valencians i valencianes els que estiguem infrafinançats. Per la seua part, Papi Robles ha destacat la importància de la credibilitat a l’hora de fer propostes i ha criticat el PP per abandonar completament el servei durant el seu mandat.

En definitiva, Compromís vol convertir València en un exemple de gestió, transparència i sostenibilitat, i les propostes en matèria de mobilitat volen ser un pas més per a aconseguir-ho, que el metro de València reba el finançament que es mereix i que la ciutadania puga gaudir d’un servici de transport públic digne i de qualitat.

Resum de les propostes de Compromís per a la millora del Metro de València

1 – Prolongar la línia 10 pel centre històric de la ciutat fins a Orriols passant per Pont de Fusta, vertebrant el nord i el sud de la ciutat , donant ús a l’estació del Mercat Central.

2 – Avançar en el duplicat del túnel Bailén-Colón per millorar les freqüències de tota la xarxa.

3 – Completar el projecte de tramvia orbital (Nova Línia 6), des de Nou d’octubre seguint un traçat per la ronda exterior.

4 – Ampliar les Línies 1 i 2 des de Bailén fins a l’hospital La Fe.

5 – Recuperar el projecte de prolongació de l’actual línia 9 des de Riba-roja de Túria fins a Vilamarxant.

6 – Crear una nova línia de metro que arribe fins al Barri del Crist que transcorrerà per Xirivella, Aldaia i Alaquàs.

7 – Ampliar la xarxa de metro fins a Tavernes Blanques (Línia 7).

8 – Impulsar l’estudi de la connexió de la línia 3 des de Rafelbunyol fins a l’estació de rodalia El Puig/Puçol (Línia C-6) per connectar la xarxa del metro del nord amb renfe i fer que els seus usuaris no hagen d’anar fins a València-Nord per a anar a Castelló de la Plana, per exemple.

Print Friendly, PDF & Email