La Nit del Foc i els castells de Falles 2023 es dispararan darrere del Palau de Les Arts

Acord entre l'Ajuntament i les empreses pirotècniques per a la Nit del Foc 2023

L'Ajuntament de València i les empreses pirotècniques han arribat a un acord per a la disparada de la Nit del Foc 2023 i dels diferents castells i espectacles pirotècnics de les pròximes festes de Falles darrere del Palau de les Arts. Este acord permetrà una millor visibilitat per part del públic, majors possibilitats creatives i artístiques, així com incrementar substancialment els pressupostos de mascletaes i castells en les Falles de l'any que acaba de començar.

L'espai triat per als castells de focs artificials de les falles 2023

L'espai triat per a les disparades serà la zona situada darrere del Palau de Les Arts, un lloc ampli, descentralitzat, situat al mateix nivell que els espectadors, per la qual cosa permet vore les disparades i les carcasses, i és fàcilment accessible. Per a esta tria es va provar, el passat Nou d'Octubre, el campus de la Universitat Politècnica.

L'arquitecte i dissenyador d'espectacles pirotècnics Miguel Vidal ha destacat que l'espai triat és “una zona emblemàtica que té molts avantatges per a l’ús del material pirotècnic”.

Els avantatges de l'espai darrere del Palau de Les Arts

L'espai triat presenta grans avantatges per a l'ús del material pirotècnic, ja que és un lloc ampli, que complix amb totes la normativa sobre distàncies i pirotècnia; a més, es disposa d'un front de 200 metres, quan en l'antic llit del riu només es disposava de 60 metres.

Este augment de les dimensions de l'espai disponible permetrà, un “castell en multiposició, amb un major nivell artístic” segons Vidal.

La decisió final

La proposta del sector pirotècnic ha obtingut el suport de l'Ajuntament i el vistiplau de la Policia Local i Bombers. La decisió ha estat presa després de comprovar els avantatges d'este espai i després de portar molt de temps buscant un espai més adient que el riu per a les disparades, atés que l'antic llit presenta dificultats com l'obligació per a les empreses pirotècniques de salvar la muralleta, el fet que acaba sent un lloc massa concentrat, i que condiciona el tipus de disparada.

Índex / Índice
  1. L'espai triat per als castells de focs artificials de les falles 2023
  2. Els avantatges de l'espai darrere del Palau de Les Arts
  3. La decisió final
  • La Nit del Foc amb el major pressupost de la història
    1. El pressupost per a la pirotècnia
    2. Subvencions municipals
    3. Conéixer les empreses pirotècniques
    4. En resum
  • La Nit del Foc amb el major pressupost de la història

    El regidor Carlos Galiana informà que el pressupost per a la Nit del Foc de l'any 2023 és el major de la història. En este sentit, Galiana ha destacat el treball de PiroVal i de totes les persones implicades en aquesta recerca. A més, s'han acordat els preus actualitzats de les disparades i espectacles de pólvora per donar resposta al compromís del Govern municipal amb les empreses especialitzades.

    El pressupost per a la pirotècnia

    El pressupost total per a pirotècnia durant l'any 2023 és de 465.000 euros, el que suposa un augment del 55% respecte a l'any passat, que era de 300.000€. Este increment supera de llarg la petició del sector, que era del 30%. El pressupost per a cada mascletà passarà dels 8.000 euros de l'any passat a 8.500 euros.

    Així mateix, els castells passen de 20.000 a 30.000 euros cadascun. Finalment, pel que fa a la Nit del Foc, es preveu un pressupost de 75.000 euros, el major de la història de les Falles.

    Subvencions municipals

    El regidor ha anunciat també subvencions municipals per a les comissions falleres que programen activitats i espectacles pirotècnics. En este sentit, s'han previst ajudes per al sector de pirotècnia per valor de 75.000 euros. A més, s'han previst ajudes per a música i il·luminació.

    Conéixer les empreses pirotècniques

    Finalment, el regidor va destacar la iniciativa dirigida a donar a conéixer les empreses pirotècniques que disparen en les mascletaes de Falles. Abans de cada disparada s'informa i s'oferixen dades sobre cadascuna a través de la megafonia a la plaça de l'Ajuntament, així com a través de les xarxes socials i mitjans de difusió institucionals.

    En resum

    L'acord entre l'Ajuntament i les empreses pirotècniques per a la Nit de Foc 2023 i castells de les falles el canvi d’espai darrere del Palau de Les Arts obrirà un món de possibilitats creatives i artístiques amb els espectacles pirotècnics. L'espai triat, la zona situada darrere del Palau de Les Arts, presenta grans avantatges per a l'ús del material pirotècnic i es complixen les normativa sobre distàncies i pirotècnia.

    A més, es disposa d'un front de 200 metres i es podran realitzar castells en multiposició amb un major nivell artístic.

    Finalment, els augments dels pressuposts per a la pirotècnia, els castells i la Nit del Foc, així com les subvencions i ajudes per a les comissions falleres volen ajudar a la recuperació d'este sector.

    Infoguiavalencia

    Relacionades / Relacionadas

    Go up