Cicle de Conferències Riba-roja de Túria i Jornada de Portes Obertes 2023. Una Mirada a l’Arqueologia Cristiana i Visigoda

Conferències Riba-roja de Túria, Conferencias Ribarroja del Túria

Conferències Riba-roja de Túria 2023

Desvela els secrets de València “La Vella” i submergix-te en l’arqueologia cristiana i visigoda. No et perdes esta oportunitat única de conèixer el passat històric de Riba-roja de Túria. Et donem tots els detalls per si és del teu interés.

Durant el mes de juliol, la ciutat de Riba-roja de Túria acollirà un programa d’esdeveniments fascinant dedicat a l’arqueologia cristiana i visigoda. Esta iniciativa, coneguda com el VI Curs Pràctic d’Arqueologia Cristiana i Visigoda, oferix una oportunitat única per explorar el passat històric de València “La Vella” i comprendre millor el seu conjunt episcopal i l’arquitectura visigoda. A més, també hi haurà una jornada de portes obertes perquè el públic puga visitar el jaciment i conèixer les últimes intervencions arqueològiques realitzades en ese jaciment arqueològic de Riba-roja de Túria.

Cicle de conferències Riba-roja de Túria

El programa de Conferències Riba-roja de Túria, que se celebrarà a la Sala d’Exposicions El Molí, al Castell de Riba-roja de Túria, oferix una visió enriquidora i detallada sobre aquests temes tan interessants. Amb la participació de reconeguts experts en l’àmbit de l’arqueologia, estes conferències prometen satisfer la curiositat dels aficionats a la història i de totes aquelles persones interessades en descobrir els secrets de l’època cristiana i visigoda de València.

A continuació, us presentem les dates, els ponents i els temes que es tractaran en cadascuna de les conferències Riba-roja de Túria 2023:

1. ANÀLISI LITÚRGIC DEL CONJUNT EPISCOPAL DE VALENTÍA: UNA PRIMERA APROXIMACIÓ
Data: 5 de juliol a les 19:00h
Conferenciant: Andreu Muñoz Virgili (Institut Català d’Arqueologia Clàssica)
Ubicació: Sala d’Exposicions El Molí – Carrer Cisterna, 27 D-28

2. ARQUITECTURA VISIGODA: ENTRE EL MITE I LA REALITAT
Data: 6 de juliol a les 19:00h
Conferenciant: Josep M. Macias Solé (Institut Català d’Arqueologia Clàssica)
Ubicació: Sala d’Exposicions El Molí – Carrer Cisterna, 27 D-28

3. BAIX EL DOMINI DELS MILITES. AVANÇOS EN EL CONEIXEMENT DE LA CARTAGENA BIZANTINA
Data: 12 de juliol a les 19:00h
Conferenciant: Jaime Vizcaíno Sánchez (Universitat de Màlaga)
Ubicació: Sala d’Exposicions El Molí – Carrer Cisterna, 27 D-28

Jornada de Portes Obertes

A més d’estes conferències, els organitzadors també han programat una Jornada de Portes Obertes per a tots aquells que desitgen explorar personalment el jaciment de València “La Vella”. Esta ciutat fortificada visigoda, construïda durant el segle VI, és una joia arqueològica que ocupa una àrea de 5 hectàrees. La seua muralla, que encara es conserva hui dia, és l’element més rellevant d’este jaciment.

L’objectiu d’esta Jornada de Portes Obertes és donar a conèixer este magnífic jaciment arqueològic de Riba-roja de Túria i mostrar les últimes intervencions realitzades durant l’Escola d’Arqueologia del 2023. A més, s’explicaran els projectes futurs que marcaran les directrius científiques i museogràfiques per a la valorització d’este jaciment.

La visita, configurada com a Jornada de portes obertes València La Vella, començarà al futur centre d’interpretació i continuarà al jaciment, on es podran explorar algunes de les estructures descobertes durant les últimes excavacions arqueològiques.

Detalls de la Jornada de Portes Obertes:

– Data: 19 de juliol
– Hora: 18:30h
– Duració: 1 hora
– Punt de trobada: Parada de metro de València la Vella

Sˋhan de recordar les següents informacions rellevants per a les persones interessades:
– Ser puntual.
– L’entrada és totalment gratuïta.
– Les places són limitades.
– Cal realitzar la inscripció a través d’un formulari digital obligatòriament.
– Cal disposar de vehicle propi per a arribar al jaciment.

Si voleu inscriure-us a este esdeveniment, podeu omplir el formulari en línia que trobareu al següent enllaç.

Si teniu qualsevol dubte o pregunta, podeu comunicar-vos amb l’Oficina de Turisme de Riba-roja de Túria al correu electrònic [email protected] o al telèfon 962772184.

Esta és una oportunitat única per conèixer de prop la riquesa històrica de Riba-roja de Túria i descobrir els secrets d’un passat fascinant. És una bona ocasió per saber més del món de l’arqueologia cristiana i visigoda i descobrir València “La Vella”.

Print Friendly, PDF & Email