Les preestrenes de cine espanyol de Kinépolis celebren 100 esdeveniments amb Susi Sánchez i Arantxa Echevarría

Les preestrenes de cine espanyol de Kinépolis han arribat als 100 esdeveniments amb una sessió celebrada a Paterna al costat de Susi Sánchez i Arantxa Echevarría, que han presentat la comèdia criminal Cada día nace un listo.
- Kinépolis Paterna ha celebrat el centenar d’esdeveniments dels seus preestrenes de cine espanyol.
- La sessió ha comptat amb la presència de la cineasta Arantxa Echevarría i l’actriu valenciana Susi Sánchez.
- La pel·lícula triada ha sigut Cada día nace un listo, una comèdia criminal amb rerefons social.
- Les preestrenes de cine espanyol de Kinépolis arriben als 100 actes
- Susi Sánchez i Arantxa Echevarría presenten Cada día nace un listo
- Una comèdia criminal amb rerefons social
- El retorn d’Echevarría després de La infiltrada
- Kinépolis reforça la seua agenda vinculada al cine espanyol
- Preguntes freqüents
Les preestrenes de cine espanyol de Kinépolis arriben als 100 actes
El complex Kinépolis de Paterna ha celebrat este dimarts 26 de maig una fita dins de la seua programació dedicada al cine espanyol: els 100 esdeveniments exclusius des que este cicle de preestrenes començara fa nou anys.
Segons l’organització, la iniciativa va nàixer amb l’objectiu de convertir de nou València en una parada habitual dins de la promoció de directors, directores, intèrprets i produccions espanyoles. Durant este període, el cicle ha comptat amb visites de noms com Los Javis, Mario Casas, Eduard Fernández, Belén Rueda, Miguel Ángel Silvestre, Álex de la Iglesia o Rodrigo Sorogoyen, entre altres.
Susi Sánchez i Arantxa Echevarría presenten Cada día nace un listo
La pel·lícula seleccionada per a esta efemèride ha sigut Cada día nace un listo, presentada per la seua directora, Arantxa Echevarría, i per una de les seues protagonistes, Susi Sánchez, actriu nascuda a Xirivella i guanyadora de dos premis Goya.
La trama seguix un cantant en hores baixes, interpretat per Hugo Silva, que accepta robar un valuós quadre de la casa d’un empresari amb molts recursos. A partir d’eixe encàrrec, el que pareix un robatori senzill deriva en una successió de conspiracions, girs inesperats i una quantitat de diners cada vegada més elevada.
Arantxa Echevarría ha definit la pel·lícula com una proposta situada entre el thriller satíric i la comèdia negra. “Per moments, pense en ella com un thriller satíric, i altres vegades com una comèdia negra. Però el que tinc molt clar és que està plena de contingut social”, ha afirmat la cineasta bilbaïna.
La directora també ha vinculat el film amb la desigualtat i la relació entre diners, poder i felicitat. “La majoria de nosaltres mai arribarà a tindre una vida de luxe. Els poderosos, en canvi, han arribat a eixe lloc per un camí que se’ns presenta impossible per a la resta dels mortals.
Però tots, rics i pobres volem la felicitat. I, encara que coste reconéixer-ho, els diners ens acosten a ella”, ha explicat.
El retorn d’Echevarría després de La infiltrada
La presentació a Paterna arriba després de La infiltrada, l’anterior treball d’Arantxa Echevarría. En esta ocasió, la realitzadora aposta per una història de to criminal, amb elements d’humor negre i una lectura social sobre l’ambició i les diferències de classe.
Susi Sánchez ha destacat el treball de la directora i la seua manera de construir els personatges. “Per a mi Arantxa és una icona, una deessa”, ha confessat l’actriu. “En esta pel·lícula ens ha fet disfrutar a tots de valent. És una dona conscienciosa, divertida, amb molta capacitat d’improvisar i d’introduir girs de guió sense que ningú els veja vindre, fent-los perfectament naturals per als actors”.
L’actriu valenciana també ha explicat que el projecte li va cridar l’atenció quan Echevarría li va traslladar que havia escrit un personatge pensant en ella. “Quan va vindre i em va dir que havia escrit un personatge pensant en mi, em va picar la curiositat. I la veritat és que vaig acabar llegint el guió a riallades, una cosa que quasi mai em passa”, ha afegit.
Kinépolis reforça la seua agenda vinculada al cine espanyol
Amb esta sessió, Kinépolis Paterna reforça la seua línia de preestrenes i trobades amb equips artístics del cine espanyol. La programació del complex es pot consultar en la web oficial de Kinépolis.
Preguntes freqüents
Què ha celebrat Kinépolis Paterna?
Kinépolis Paterna ha celebrat els 100 esdeveniments dels seus preestrenes de cine espanyol, una iniciativa iniciada fa nou anys.
Quina pel·lícula s’ha presentat en l’acte?
La pel·lícula triada ha sigut Cada día nace un listo, una comèdia criminal dirigida per Arantxa Echevarría.
Qui ha assistit a la presentació?
L’acte ha comptat amb la presència de la directora Arantxa Echevarría i de l’actriu valenciana Susi Sánchez, una de les protagonistes del film.


Relacionades / Relacionadas