380 persones podran vore les mascletaes al balcó municipal

Sorteis mascletaes balcó municipal

Fet el sorteig de places perquè ciutadania i comissions falleres puguen assistir un dia al balcó de l’Ajuntament i vore una mascletà un total de 380 persones tindran este privilegi.

El sorteig es va fer dilluns passat mitjançant la introducció d’un número de manera aleatòria i, després d’aplicar un algoritme matemàtic, es triaren les 190 persones que disposaran d’una invitació doble, fent un total de 380 persones. Dir, com a curiositat, que el número triat inicial es creà entre les persones representants de la premsa presents.

Este sorteig va estar presidit pel regidor de Cultura Festiva, Pere Fuset, qui indicà que «l'Ajuntament, en coherència amb el que es fa la resta de l'any, obri el Balcó Municipal a la seua ciutadania, convidem els valencians i valencianes a viure i gaudir una de les macletaes del cicle faller des d'este balcó, entre els dies 1 al 19 de març».

Aquelles persones interessades han pogut inscriure’s en la llista del 10 al 16 de febrer. Fuset explicà que la primera inscripció es va fer 50 segons després d'obrir-se el termini, i l'última es va fer 4 minuts abans de tancar-se.

En esta edició, la quinta des de que es decidí este sistema de permetre que la ciutadania poguera vore una mascletà al balcó municipal, han participat en el sorteig 15.763 persones. Com que el requisit per a participar era ser persones majors d'edat i empadronades a València, de les 19.645 persones inscrites 3.877 no estaven empadronades a la ciutat, per la qual cosa no han pogut participar finalment del sorteig.

Fuset va manifestar que «L'obertura de l'Ajuntament als valencians i les valencianes és una de les primeres i més impactants mesures del govern municipal».

Índex / Índice
  1. Les comissions falleres també al balcó municipal
  2. Més convidats al balcó
  3. Invitacions intransferibles

Les comissions falleres també al balcó municipal

Com hem dit, també les comissiones falleres tenen accés al balcó municipal. En les quatre edicions precedents pogueren accedir les diferents agrupacions. Açò vol dir que han passat pel balcó totes les comissions falleres.

D'esta manera s'obri un nou cicle, el qual consistix en que seran 30 comissions (quatre representants de set comissions cada dia) les que accediran fins al balcó del dia 1 al 15 de març. En este sentit i després del sorteig, la primera comissió serà la Falla La Vall de Laguar-Pare Ferri, i l'última la Falla Doctor Sanchis Bergón-Túria.

Més convidats al balcó

També i com en anys precedents, es convidarà a representants de les Juntes Locals Falleres de tota la Comunitat. Fuset ho va explicar dient que «Des que en les Falles de 2016 obrim per primera vegada el balcó municipal als veïns i veïnes, a les comissions falleres i a representants de les juntes falleres locals han sigut centenars i centenars les persones que han gaudit d'una mascletà des del balcó municipal, un balcó que, des de fa cinc anys, també és seu”.

Invitacions intransferibles

L'Ajuntament recorda que les invitacions són intransferibles i per a un dia concret. En este sentit, les persones que hagen sigut seleccionades, han d'acceptar la seua visita entre els dies 17 i 22 de febrer i indicar les dades de la persona que les acompanyarà.

Pere Fuset

Infoguiavalencia

Go up