Cambra al Palau estarà dedicat a Beethoven

La regidora de Cultura i presidenta del Palau de la Música, Glòria Tello, i el director del Palau, Vicent Ros, han presentat la segona edició del cicle “Cambra al Palau”, el qual enguany estarà dedicat a Ludwig van Beethoven, en el 250 aniversari del seu naixement.
Este cicle tindrà 33 concerts interpretats per músics de l’Orquestra de València i d’altres vinculats a la ciutat i Comunitat. El cicle tindrà lloc a l’Almodí, del 22 de febrer al 19 de desembre.
En la presentació d’este cicle este dimarts, Glòria Tello ha mostrat la seua “satisfacció pel resultat artístic i d’assistència” de la primera edició. Va dir que «Les dades el confirmen, hem tingut més de 3.000 assistents en les 24 actuacions programades, tant a la Sala Rodrigo com a l'Almodí”.
Així mateix, la regidora s’ha referit al recinte gòtic i ha dit que “no puc estar més satisfeta pel resultat, i és que els 9 concerts programats, han experimentat una molt positiva participació d’assistents, ja que al públic habitual s’han sumat altres oients tant nacionals com estrangers”.
33 concerts en l’edició 2020 de Cambra al Palau
En esta edició de Cambra al Palau s’incrementen en 9 els concerts programats. Així ho ha recordat Tello, quan ha dit que “comptem amb 33 concerts, 9 més que l'edició passada i a més, amb programes que enguany responen a una cuidada planificació i temàtica que gira entorn a Beethoven i el seu aniversari”.
Com hem dit, hi haurà músics de l’Orquestra de València en 15 programes. I en este sentit ha destacat la regidora que “tant per la bona resposta del públic, com per la necessitat per als nostres músics, com altres moltes raons, han fet que este cicle de Cambra al Palau, es convertisca en un dels pilars de la nostra programació, que sens dubte, volem afiançar en el temps”.
Per la seua part, el director del Palau de la Música, Vicent Ros, ha indicat que la integral de sonates de Beethoven “sols s’ha tocat una vegada en la història del Palau, i ara, després de 33 anys podrem escoltar-les de nou”. Igualment, Ros ha afirmat que “no volíem programar sols les seues grans obres, que també, sinó incloure unes altres menys conegudes, algunes amb diverses propostes interpretatives en les quals la tradició s’enriqueix de visions no convencionals”.
Finalment, el director titular de l’Orquestra de València, Ramón Tebar, ha indicat la importància de recuperar la presència de professores i professors de la formació simfònica en la música de cambra, així com donar suport a músics de la terra. Tebar s’ha referit a Boris Giltburg, del qui ha dit que és un “extraordinari pianista que és artista resident nostre, i això volem, que grans músics internacionals toquen amb els nostres, i que tinguen presència a València per a donar prestigi al Palau de la Música”.
Programa Cambra al Palau 2020
En referència als continguts de Cambra al Palau, trobem “La Cambra de Beethoven”, integrada per 15 concerts, 11 de format tradicional i 4 d’ells amb un Beethoven experimental. Ací participarà el pianista internacional Boris Giltburg el 28 de maig, artista resident del Palau de la Música. Giltburg interpretarà de Beethoven la Sonata per a piano núm. 23 i amb professores i professors de l’Orquestra el Quintet per a vents i el Quintet de cordes de Johannes Brahms.
Quan els concerts de format tradicional, hi participaran, a més, professores i professors de la formació simfònica valenciana i formacions com el Trio Iturbi, Jacobo Christiansen i el Duo Apellániz, Ensemble Scherzo de València, B3: Brouwer Trio i Muset Septet. A més, en els quatre experimentals trobarem els pianistes Lucca Chiantore, Germán Alcantara, Knut Jacques i Joana Gama amb la coreògrafa Tania Carvalho, i el Tropos Ensemble.
“Les Sonates per a piano de Beethoven”, integral de les sonates del compositor, seran interpretades per les i els pianistes Adolfo Bueso, Antonio Galera, Marisa Blanes, Pablo García-Berlanga, Marina Delicado, Aida Velert, Xavier Torres, Carlos Apellániz, Antonio Morant i Óscar Oliver.
“Música de Cambra” també està format per integrants de l’Orquestra i amb projectes i grups com Libert-Quartet, Basso Continuo, Zinger Septet, Finmark amb Joan Cerveró, Quinteto Cuesta, Naka Ima i Percussió I +.
Els professors i les professores
Finalment, les professores i professors de l’Orquestra que hi participaran en tot el cicle són (violins): Anabel García del Castillo, Enrique Palomares, Raúl Arias, Esther Vidal, Jenny Guerra, Julio Imbert, Julio Pino i Casandra Didu. (Violes): Santiago Cantó, Traian Ionescu i Pilar Marín. (Violoncel·listes) Gustavo Nardi, David Forés, Mariano García i Iván Balaguer. (Contrabaixos) Javier Sapiña. Flautes: Anna Fazekas. (Oboés): Roberto Turlo. (Clarinets): José Vicente Herrera. (Fagots): Juan Sapiña i Ignacio Soler. (Timbaler) Javier Eguillor. (Trompes): María Rubio, Santiago Pla i Jesús Sánchez. (Percussió): Josep Furió i Lluis Osca.







