La Unió Musical de Godelleta i la Unió Musical de Torrent guanyen ex aequo el Certamen Internacional de Bandes de Música Ciutat de València 2023

Certamen Internacional de Bandes de Música Ciutat de València 2023, Certamen Internacional de Bandas de Música Ciudad de Valencia 2023

El Certamen Internacional de Bandes de Música Ciutat de València 2023 ha arribat al seu final en esta la seua 135 edició, després de cinc emocionants jornades plenes de música i talent. A l’Auditori de Les Arts, des de dimecres 12 de juliol fins diumenge 16, es van reunir les millors bandes de música per competir en aquest esdeveniment de renom internacional.

Guanyadors de les diferents Seccions del Certamen Internacional de Bandes de Música Ciutat de València 2023

En la Secció d’Honor, s’ha produït un desenllaç extraordinari, amb un empate entre dues agrupacions excepcionals: la Unió Musical de Godelleta i la Unió Musical de Torrent. El seu nivell interpretatiu i la passió que han demostrat sobre l’escenari han conquistat el jurat i el públic.

L’acte de lliurament dels premis d’esta secció va comptar amb la presència del regidor de l’Ajuntament de València, José Luis Moreno, qui va felicitar les dues bandes guanyadores. Així mateix, es van atorgar altres guardons especials mitjançant patrocinis privats, els quals es poden consultar a la pàgina web oficial del certamen.

Una de les peces més destacades interpretades per totes les bandes participants de la Secció d’Honor ha sigut “Homenaje a Joaquín Sorolla”. Quadres Simfònics, composada per Bernardo Adam Ferrero, com a homenatge a este mestre i al centenari del pintor Joaquín Sorolla. Esta obra colorista i costumista s’inspira en les pintures de Sorolla, amb moviments com “El Palleter”, “Pescadoras Valencianas”, “Sol de la Tarde” i “Las Grupas”.

En la Secció Primera, la peça obligada va ser Symphony for Winds de Martin Ellerby, que consta de tres moviments: Tribute, Chorale i Display. En la Secció Segona, es va interpretar “With Heart and Voice” de David R. Gillingham i la Jota de ballet “Sorolla” de Juanjo Colomer, en commemoració del centenari de la mort de Joaquín Sorolla.

La Banda Simfònica Municipal de València, dirigida per Miquel Rodrigo i Tamarit, va oferir una brillant actuació de clausura durant la Secció d’Honor. El seu repertori va incloure el pasdoble “València” del mestre José Serrano, en commemoració del centenari del seu naixement, el “Concertino per a Percussió i Ensemble de Vents” de David R. Gillingham, a més de les peces “Ballet suite núm. 5 “The Bolt” i “Riverdance” de Dmitri Xostakóvitx.

Dotació econòmica

Ara bé, a més del reconeixement, els guanyadors també han obtingut una dotació econòmica com a part dels premis. En la Secció d’Honor, la banda guanyadora rebrà un premi de 9.000 euros, la segona classificada (Asociación Músico-Cultural “La Lira de Pozuelo” de Madrid) serà recompensada amb 6.000 euros, mentre que la tercera posició (Societat Unió Musical d’Alberic) obtindrà un premi de 4.000 euros.

Resta de seccions

Les altres seccions del Certamen també han tingut els seus guanyadors. A la Primera Secció, la Societat Musical “La Primitiva” de Rafelbunyol de València, dirigida per Ximo Tarín Micó, s’ha alçat amb el primer premi. El Centre Artístic Cultural “Verge de la Pau” d’Agost ha guanyat la Segona Secció, mentre que la Societat Unió Musical de Polop de la Marina ha destacat en la Secció Tercera. Cal destacar la coincidència que les dues últimes agrupacions han comptat amb el mateix director, José Vicente Algado Climent.

Dotació econòmica

Els premis per a la Primera Secció inclouen 6.000 euros per al guanyador, 3.000 euros per a la segona posició (Associação Recreativa e Musical Amigos da Branca de Portugal) i 2.000 euros per a la tercera posició (Societat Filharmònica Alteanense).

Per la seua banda, en la Segona Secció, el primer premi ascendeix a 4.000 euros, el segon premi és de 2.000 euros (Sociedade Musical de Pevidém de Portugal) i el tercer premi és de 1.500 euros (Agrupació Musical d’Agullent). Finalment, en la Tercera Secció, els premis són de 3.000 euros per al guanyador, 1.500 euros per a la segona posició (Banda Sinfónica Especial Escuela de Música de Bello de Colòmbia) i 1.000 euros per a la tercera posició (Unió Musical d’Algímia).

Retransmissió online 

Per a tots aquells que no van poder assistir presencialment al certamen, es va habilitar una transmissió en directe a través de streaming a la pàgina web oficial www.cibm-valencia.com, oferint l’oportunitat de gaudir d’aquesta gran festa de la música des de qualsevol lloc del món.

Amb este emocionant final i amb la satisfacció d’haver gaudit de la música i l’excel·lència interpretativa de les bandes participants, el 135 Certamen Internacional de Bandes de Música “Ciutat de València” 2023 deixa una empremta inoblidable en la memòria de tots els amants de la música.

Print Friendly, PDF & Email