
Compromís exigix un nou emplaçament per a la biblioteca d’Orriols

La Biblioteca d'Orriols: Compromís exigix una solució urgent
Compromís ha demanat al govern municipal que es pose a treballar immediatament per habilitar un nou emplaçament per a la biblioteca d’Orriols que complisca amb la normativa vigent. Segons la Llei 4/2011, de 23 de març, de biblioteques de la Comunitat Valenciana, les biblioteques municipals han de tindre una superfície mínima de 300 metres quadrats útils. Actualment, esta biblioteca, segons esta denúncia, no complix este requisit, estant situada en un espai inadequat.
La situació actual de la biblioteca
Les biblioteques municipals són un servici públic essencial per a la formació, l'estudi, la investigació, la cultura i l'entreteniment dels ciutadans. No sols proporcionen accés a materials de lectura, sinó que també són espais de trobada i aprenentatge per a la comunitat.
La coportaveu de la coalició valencianista, Glòria Tello, ha recordat que durant el seu mandat van facilitar a la regidoria d'Acció Cultural, gestionada pel PSOE, el trasllat provisional de la biblioteca d’un baix llogat i insalubre a l'Alqueria d'Albors, un espai rehabilitat com a centre cultural. "Este trasllat provisional tenia un caràcter d'urgència, però la biblioteca necessitava un emplaçament adequat i exclusiu", ha explicat Tello.
La necessitat d'una solució urgent per a la biblioteca d'Orriols
En este context, Tello ha subratllat la importància de trobar i rehabilitar un espai adequat per a la biblioteca d’Orriols. Segons la portaveu, l'emplaçament ideal seria una alqueria limítrofa al Centre Cultural de l'Alqueria d'Albors, amb 344 metres quadrats construïts, que complixen amb la llei de biblioteques de la Comunitat Valenciana.
"En els últims mesos, hem vist com els veïns d’Orriols protesten per les dimensions insuficients de la seua biblioteca. Ens ha sorprès que, després de més d'un any del canvi de govern, no s'ha fet cap moviment per a normalitzar la situació", ha afirmat Tello. Compromís ha sol·licitat el llistat d'immobles municipals i ha comprovat que l'alqueria destinada a albergar la biblioteca encara no ha sigut adscrita a la Regidoria d'Acció Cultural, Patrimoni i Recursos Culturals, evidenciant la falta d'iniciativa del nou govern.
Les prioritats de Compromís per a la biblioteca d'Orriols
Durant els 8 anys de govern de Compromís, la rehabilitació d'edificis amb valor històric per a ús cultural ha sigut una prioritat, especialment en barris necessitats com Orriols, un dels més multiculturals de València. "Habilitem el centre cultural, però eixa línia de treball hauria de continuar amb la mateixa intensitat per a la biblioteca", ha destacat Tello.
La formació valencianista ha decidit portar el tema a la següent Comissió de Cultura, esperant que el PP actue ràpidament per fer possible una biblioteca digna per als veïns d’Orriols. "Esperem que el nou govern no dilate més temps del necessari", ha conclòs Tello.
Enllaç extern d'interès
Per a més informació sobre la normativa vigent, pots consultar la Llei 4/2011, de 23 de març, de biblioteques de la Comunitat Valenciana.





Relacionades / Relacionadas